Informatie voor ouders en studenten

Met WIS Collect kan je eenvoudig de schoolkosten betalen. In de omgeving zie je een duidelijk overzicht van eerdere, huidige en eventuele toekomstige facturen.

Hoe werkt het?

Je hebt een e-mail ontvangen van de school, verstuurd vanuit WIS Collect. Via deze e-mail kun je rechtstreeks met onder andere iDEAL de rekening betalen. Je bepaalt zelf wanneer en hoe je betaalt. Zo kun je in één keer betalen, maar in termijnen kan vaak ook. De e-mail kan ook altijd worden doorgestuurd naar je ouders, wanneer zij voor je betalen.

Stap voor stap weten wat je moet doen? De video laat het je zien.

Veelgestelde vragen


  • Ik heb een vraag over mijn bestelling.

    Voor vragen over uw bestellingen die via WIS Collect zijn gefactureerd kunt u in alle gevallen contact opnemen met de school of onderwijsinstelling. WIS is voor de school alleen een software leverancier voor de facturering, maar wij leveren de bestelde producten niet. De school of onderwijsinstelling heeft hiervoor contacten met andere organiasties en bedrjiven. 

  • Is het gebruik van WIS Collect veilig?

    WIS Collect maakt gebruik van versleutelde verbindingen voor de afhandeling van alle communicatie tussen de ouder/student en WIS Collect. Tevens worden betalingen met iDEAL binnen de eigen veilige bankomgeving afgehandeld. Na het afhandelen van een factuur ontvang je een kopie in jouw mailbox, zodat altijd achteraf duidelijk is waarvoor er betaald is.

  • Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?

    Alle gegevens worden veilig door WIS opgeslagen op afgeschermde servers in ons datacenter in Amsterdam. Alle gegevens worden dagelijks gebackupt naar een externe locatie. Tevens is WIS aangesloten bij het Privacy Convenant (www.privacyconvenant.nl) waarmee gegarandeerd is dat er met jouw gegevens uiterst zorgvuldig wordt omgegaan.

  • Na het klikken op de link moet ik inloggen, maar ik heb geen inloggegevens?

    Normaal gesproken ben je automatisch ingelogd na het klikken op de link. Het kan echter gebeuren dat het bericht wordt "aangepast" door een e-mailprogramma. Het programma kiest er dan voor om uit veiligheidsoverwegingen alle links die onder een woord of zin zitten te veranderen. Denk hierbij aan de link onder bijvoorbeeld een "Klik hier..." of in welke andere vorm dan ook. Onderaan de e-mail staat vaak een uitgeschreven link welke je in de browser kan plakken. Als deze in zijn geheel gekopieerd en geplakt wordt zal deze wel werken.

  • Ik heb een vraag over wat er op de factuur staat, kan ik dan bij WIS terecht?

    De school bepaalt zelf wat er gefactureerd wordt. Wanneer je hier een vraag over hebt kan je het beste contact opnemen met de school zelf.

  • Ik heb onterecht een herinnering gehad, hoe kan dat?

    De school is zelf verantwoordelijk voor het verwerken van de betalingen en de uitgaande berichten. Je kan het beste contact opnemen met de school zelf.